A ProVir egy elsősorban kereskedelmi cégeknek szánt vállalati információs rendszer (VIR, ERP). Fejlesztésekor a funkcionális, logikus (folyamatszerű) kezelhetőség és áttekinthetőség mellett fő szempont volt még, hogy igény esetén az adott programot teljesen a felhasználó cég egyedi vonásaihoz lehessen alakítani.

Ez azért lényeges, mivel a cégek, vállalkozások különbözősége miatt csak egy testre szabott szoftver képes jó megoldást nyújtani. A Prosper az itt vázolt rendszert bármikor képes módosítani a felmerült igények szerint.

A rendszer, mint az ábrán látható, egy komplex kereskedelmi folyamat támogatására készült, így nagyságrendileg kevesebb kompromisszumot tartalmaz, mint ha csak egy keretbe foglalt „funkcióhalmaz” lenne. A ProVir rendszer NEM egy kereskedelmi és raktárkezelő SZOFTVER, hanem egy egységes, komplex RENDSZER, amelyben az adatok egy logikai szálon futnak végig, és egymással bonyolult, oda-vissza ható, életszerű KAPCSOLATBAN VANNAK!

A rendszer funkcionális vázlata felsorolásszerűen:

Szállítói modul

Beszállítók és beszállítások kezelése

Szállítói modul:

Piacfelmérés
Ajánlatkészítés
Beszállítás-tervezés
Számlaműveletek
Jelentések (cikkek, beszállítók, forgalom, vevők, számlák)

Áruátvételi modul

Raktári beérkezések, betárolások kezelése

Áruátvételi modul:

Beérkeztetés – betárolás
Vámolás – Opció
Számlaműveletek
Jelentések (cikkek, beszállítók, forgalom, vevők, számlák)

Értékesítési modul

Termékárazás, megrendelések, eladások kezelése

Értékesítési modul:

Árképzés
Megrendelés
Bizománykezelés – Opció
Számlaműveletek (szállítólevelek, átadások, belföldi/exportszámlák, bizományosi számlák /opció/)
Jelentések (cikkek, forgalom, árrés, vevők, számlák)

Raktári modul

Tárhelyek, raktári mozgások, készletek kezelése

Raktári modul:

Raktárkezelés
Áttárolások kezelése
Selejtezések kezelése
Egyéb kivétek kezelése
Beszállítói bizományosi visszaküldés – Opció
Minimum készletek karbantartása
Vonalkód Export – Opció
Leltározás
Leltár adminisztrálása
Leltárkörök adminisztrálása
Kintlevő leltár – Opció
Jelentések (cikkmozgások, készletmozgások, foglalások, forgalmak, toplisták, számlák)

Utógondozás modul

Garanciális ügyek és szerviz

Utógondozás modul:

Beérkeztetés – betárolás
Szervizelés adminisztrálása
Számlaműveletek
Jelentések

Jelentések modul

Vezetői és operatív Kimutatások, jelentések

Jelentések modul:

Törzsadat lekérdezések
Forgalmi jelentések
Forgalmi mennyiségi / pénzügyi napi / havi jelentés
Forgalmi kimutatás cikkenként / cikkcsoportonként / vevőnként / vevőcsoportonként
Függő rendelések
Túlfoglalt cikkek
Bizonylati jelentések
Rendezetlen számlák vevők szerint
Pénzügyi jelentések
Készletérték lezárt hónapban
ELÁBÉ-lista könyvelésnek
Kedvencek lekérdezések – Opció

Adminisztrátori modul

A rendszer alapadatainak karbantartása

Adminisztrátori modul:

Jogosultságkezelés
Rendszer beállítások
Kódtárak karbantartása (kb. 50)

Pénzügyi modul

Eladások pénzügyi kezelése, forgalmi kimutatások, analitikák

Pénzügyi modul:

Vevői számlaműveletek
Beszállítói számlaműveletek
Pénzügyi műveletek
Számlák teljesítése
Feladás a könyvelés felé – Opció
Havi zárás
Leltáreltérés kivezetése
Vámhatározat-kezelés – Opció
Beszerzési, értékesítési kimutatás vámtarifánként
Pénzügyi készletre vétel
Jelentések
Cikkinformációk
Vevőinformációk
Szállítói információk
Tiltott vevők listája
Korosított kintlévőségek listája
Fizetett és fizetetlen számlák listája
Könyvelési ELÁBÉ-lista
Készletérték lezárt hónapban
Leltáreredmény értékben
Cikkek forgalma
Időszakok forgalma
Cikk toplista
Vevői toplista
Vevőszámlák
Rendezetlen számlák
Forgalmi kimutatások
Árrés
Készletforgás

A ProVir rendszer számos olyan előnyös tulajdonsággal, adottsággal rendelkezik, amelyek kiemelik a többi, hasonló célú rendszer közül. Néhány példa:

  • Szabályozórendszer: a rendszer – mivel a támogatott üzleti folyamat kiszolgálására készül -, integráltan kezeli a munkafázisok sorrendiségét is, ennek köszönhetően nem hágható át a cégvezetés által meghatározott eljárási rend. Ezt a jogosultsági beállításokkal nagyon mély szintig lehet erősíteni. Mindezek eredménye a vállalati működés MINŐSÉGÉNEK javítása, az ÜGYFELEK ELÉGEDETTSÉGÉNEK növelése, VERSENYELŐNY szerzése a versenytársakkal szemben
  • Megbízható működés
  • Többszintű jogosultságrendszer: logikailag is elkülöníthetőek a munkakörök, a különböző szintű kimutatások, adatbevitelek
  • Adatkonzisztencia: a rendszer nagy igényességgel megtervezett és kivitelezett adatszerkezete eleve kizárja a logikailag nem előfordulható eseteket
  • Moduláris kialakítás: a rendszer felépítése eleve elkülöníti az üzletileg is különálló funkciókat, a támogatott üzleti folyamatnak megfelelően
  • Programfrissítések letöltése a felhasználók számítógépére teljesen automatizáltan történik (nem kell gépenként, manuálisan állítgatni semmit)
  • Strukturált szerkezeti felépítés: a rendszer a modulokon belül is külön-külön menürendszert használ, ahol megtalálhatók a modulspecifikus funkciók, de általános információk (pl. cikkek, árak) minden logikus helyen integrálva vannak
  • Programmódosítások az Interneten keresztül: a Prosper minden módosítást, javítást táveléréssel tud megtenni, rövid reakcióidővel, kiszállási díj nélkül
  • Robusztus kiszolgáló háttér (SQL szerver): gyakorlatilag korlátlan tárkapacitás teszi lehetővé a több éves adathalmaz trendszerű kezelését; működése a biztonságot garantálja
  • Beépített hibakezelés: a Prosper úgy készíti fejlesztéseit, hogy azok saját magukat is naplózzák, így (majdnem) bármilyen eltérés oka visszafejthető, továbbá a kiszolgáló által generált hibaüzenetek is magyarra fordítva, érthető formában jelennek meg
  • Vonalkódkezelés: a gyors és hibamentes adatbevitel támogatása vonalkódok használatával
  • Natív fejlesztés: az ajánlott rendszer nem egy más technológiában megírt alkalmazás átirata, vagy adaptációja, hanem tervszerűen és eredetileg is a vázolt felépítésű, grafikus környezetre készült

Továbbá

  • Egyszerű, könnyen elsajátítható kezelés
  • A gyorsan kezelendő funkciók (pl. megrendelésfelvétel) egér nélkül is elérhetőek
  • Együttműködés kapcsolódó rendszerekkel, pl. feladás könyvelés felé, adatátadás vámügyintézőnek vagy futárcégnek, stb.
  • Elektronikus dokumentumkezelés (EDI)
  • Exportálás szabványos formátumokba (XLS, PDF, CVS, XML, …)
  • Pénzügyi kimutatások, nyilvántartások: a rendszer a vezetői és pénzügyi kontrolling számára kész kimutatásokat tartalmaz